Påsken - kattens tid

Påsken är en kul tid! Först tar dom fram en LÅDA, det gillar jag. Sen plockar dom fram FJÄDRAR, det gillar jag också. Ock sen, bäst av allt - gör dom en leksak till mej av björkris och fjädrar. Vasen som riset stod i innehöll 3 liter vatten. Det blev som en hel sjö på golvet. Det var inte lika kul - aldrig riktigt gillat att bli blöt om fötterna. Matte verkade bli lite irriterad också.
 
 
Så jag kröp ner i lådan och tänkte vila en stund medan matte torkade upp allt vatten. Fånigt det där, de kunde ju bara ha lagt riset med fjädrarna på golvet istället. Men, nä - tillbaka på samma plats, fast nu var riset nertryckt i ett jättestort lerkrus. Fjädrarna blev inte mindre roliga av det, fast nu kunde jag hänga i grenarna utan att det välte. 
 
 
Jo, jag är VISST en påskhare!  Det ser ni väl på fötterna!
 
 
Ja, vaddå, jag somnade en stund. Man blir trött av att jaga fjädrar - faktiskt.
 
 
Okej, tänkte jag - om jag inte får jaga fjädrar och klättra i påskriset, så får jag väl hitta på nåt annat. Matte hade dukat med små fåniga hattar på alla äggen. Jag gjorde en blixtsnabb grab-and-run och fick ner tre av sex på två sekunder!!  - Det gör ni inte om!
 
Det gjorde inte jag heller om jag ska vara ärlig, för nu var matte ARG. Henne leker inte ens jag med när hon är sådär svart i ögonen och håret står rakt upp. Jag gick ut en stund och letade efter andra fjädrar.
 
Nu är påsken slut för i år. Jag fick en egen stor lila fjäder och ett litet påskägg med kattgodis. 
Våren kan gott komma nu. Glaciären i trädgården håller på att dra sig tillbaka och det börjar bli lättare att gräva gropar. Ska bli skönt att ligga i solen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0