Present mord och äventyr

Hej Sivan här!

Först - tack för alla gratulationer på min födelsedag!  Matte säger att det är dags att bli vuxen nu, men jag vet inte det.. Hon har så mycket idéer. Hon hade till exempel köpt ett ruskigt fult mjukdjur på nån loppis eller vad det var. Så dödade jag det, det gick ganska fort - då blir hon irriterad över att djuret innehöll en väldans massa skumgummismulor! Pytt, det kunde hon ju ha tänkt på när hon köpte nåt gammalt avlagt.

Nu när jag fyllde år, så fick jag ett eget mjukt stort paket - jesss, Sture var sååå avis!
En mjuksak som skulle vara hållbar och inte innehålla skumgummi. Den påminner lite om den där leopardfärgade ringen som jag vann på en tävling ( det enda jag ännu inte lyckats bita sönder helt )
Nåväl, den var jäätefin - röd med reflexer på och med tjockt tyg.
Alla bara tittade förväntansfullt på mej...som om jag skulle anfalla den där bara sådär.
Anä, de får allt leka kamplek lite först och gärna kasta med den, annars är det ju inget kul

Här har jag precis öppnat paketet.
Vi fick varsitt stort grisöra också - jag stack genst iväg o mumsade på det - gillar sånt.
Sture han svischade iväg ut - han har nån idé om att de där öronen är för hårda och
då har han kommit på att om han gräver ner dem och låter dem ligga ett tag, så blir de sådär ingångna och lite mysigt slemmiga. Ja ja var o en har ju sin smak..själv är jag inte så förtjust i kladdigt.
Matte blev inte glad på honom när han vänt upp o ner på hennes rabatt där hon satt nåra svindyra väldigt speciella lökar - det var stora jordhögar där och det såg ut som om ett vildsvin hade varit i farten.
- Det hade det ju också på sätt o vis...
Skönt att han fick lite skäll för en gångs skull - han som alltid är så duktig o ordentlig!
Så fort matte pratar med honom så lyssnar han - verkar som om han fattar vad hon säger också.
- Det gör inte jag - alltid - fast ibland lyssnar jag inte så noga.

Men nu har jag dödat den - det tog sju minuter att få ut alla inälvorna - he!
Det trodde ni inte va?  "the deadly dog in her prime"
I'm invincible !!

Inälvor. Fast det var i alla fall inte skumgummi och tyget håller nog att busa ett tag till med.
Kändes som isolering - stenull eller nåt.

Igår var vi i skogen - jag jagade Sture o anföll honom som vanligt.
När vi gått o sprungit hela rundan skulle vi kasta boll - han vill ju tvunget det.
Ja, jag tycker också det är kul det ska erkännas, fast jag tuggar hellre sönder bollen - den ska dööö!
Sture blev ju varm o törstig - han har inte samma kondis som jag - fast jaa, jag vet han springer mer än vad jag gör. Han stack iväg till bäcken i vanlig ordning för att dricka och bada - en av de få saker han gör fast matte inte vill att han ska. Den dumme killen tar bollen med sig. Om vattnet står stilla går det ju bra, men nu flöt ju bollen iväg medan han drack. Bollen flöt in i ett sex meter långt cementrör med en diameter på ca 40 cm !!!
Jag fattade ingenting förrän matte hängde med huvet ner och in i röret. Där inne var Sture o letade efter sin boll. När han väl kom ut - vilket ju var tur - tänk om han fstnat! så blev bäcken tvärdjup och PLUMS försvann Sture under vattnet. Äh, tyckte både han o jag - Sture kan simma. Men upp kunde han inte komma, för kanten var lera och alldeles för brant.
ÅÅååh , vilken cirkus - Sture var genomsur både in- och utvändigt - helt ingeggad i lera och utan boll!
- Ge dig, tyckte jag, men icke. Sture for ner och gjorde om övningen ytterligare en gång!
Matte fick dra upp honom. Ni skulle sett så sur han var för att han inte hittade sin f-ade boll !
Själv ligger jag hellre varmt o mysigt i soffan med Björn
....eller Simon - man får ju passa på nu när lillmatte är borta. Då snor jag hennes pojkvän.
Rätt åt henne när hon är borta så länge.
   Over and out // Sivan

Kommentarer
Postat av: Inga-Lill

Mycket underhållande och trevligt skrivet :D

2012-03-18 @ 18:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0