Idag hände det ju nåt ialla fall

Idag har jag - Sture - varit med matte en stund på jobbet. Skönt att slippa Sivan en stund. Matte tycker att hon borde träna på att vara hemma själv - utan mej då alltså. Det var ganska OK, hon behövde väl någon som vaktade kan jag tänka. Nu har jag pinkat på nästan alla träd i Tranås. Nu får de nåt att fundera över, Kaxe, Birk o alla de andra!! Var med nere på Vandrarhemmet en stund också och hälsade. Satt mest på mattan i hallen o väntade medan matte pratade o pratade. Sen kom en snäll tant som hette Eva, hon verkade förstå att det var lite trist, så jag följde med henne ut. - Ni skulle sett mattes min när jag bara gick!

Försökte sova en stund på filten, men det gick inget vidare. Det var ju folk som gick i närheten av huset och då var jag ju tvungen att vara lite alert. Sen kom en jättestor man på besök - han verkade trevlig, men när ha gestikulerade ilsknade jag nästan till. Hade inte matte varit så lugn hade jag flugit på honom!
- Man muckar inte med matte. Bara för att jag har korta ben så...

När vi äntligen kom hem blev Sivan sååå glaaaad, som om vi inte setts på en vecka eller så.
Jagade henne en stund, sen var hon nöjd.

Nu har vi just varit ute i skogen en timmes tid. Festligt när leran stänker när man springer! När man bromsar blir det långa glidspår, det är också häftigt. När vi gått hela rundan var jag lite varm och tänkte sticka ner i bäcken för ett dopp, men då sa matte att vi skulle åka hem om jag badade. Äsch tänkte jag, vi ska ju ändå snart åka hem, så...Hon har ju sagt att jag behöver bada, vad gnäller hon för? Ibland är folk knepiga. Lite lera spelar väl ingen roll, det syns ju inte.

Nu vill jag ha maaaaaat och sen ska jag sova i soffan en stund!

//Sture


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0